Previous Page  3 / 48 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 48 Next Page
Page Background

SOLUTIONS.

magazine

3

Beste lezer,

Delegeren en communicatie, zijn volgens mij de twee punten waar de

grootste behoefte aan ondersteuning nodig is. Het runnen van een

praktijk, samenwerken, leidinggeven en het omgaan met patiënten zijn

in het dagelijks werk heel belangrijk. De patiënt is steeds mondiger

geworden. Daarom is communicatie nu meer dan ooit cruciaal om

patiënten te behouden en regelmatig terug te laten komen. Om die

behandeling te doen die u heeft geconstateerd, zonder concessies te

doen aan kwaliteit en prijs.

Het is dan ook van belang je patiënt goed te begeleiden vanaf het

moment dat ze binnenkomen, het behandelplan uitgebreid te bespreken

en daarbij te benadrukken dat niet elke behandeling meteen volgende

week hoeft te gebeuren. Faseren is het sleutelwoord, zo wordt het voor

de patiënt behapbaar.

Dat u als tandarts steeds meer delegeert aan mondhygiënisten en

preventie-assistenten is volgens mij dan ook onvermijdelijk. Het aantal

tandartsuren neemt af doordat een grote groep de komende jaren met

pensioen gaat en steeds meer jonge tandartsen parttime willen werken.

Met de hulp van mondhygiënisten en preventie-assistenten is het echter

prima mogelijk om de patiënten alle zorg te bieden die nodig is. Je moet

als tandarts kunnen inschatten wat voor type patiënt je voor je hebt en

hoe je dit het beste met hem of haar communiceert. Meer hierover leest

u in dit magazine.

Veel leesplezier!

Willem Leeftink

Director, Henry Schein Dental Business Solutions

VOORWOORD •

‘Personeel en communicatie,

je belangrijkste marketingtools’