

SOLUTIONS.
magazine
28
DE SMILE CONSULENTE
Esthetische tandheelkunde groeide de laatste jaren uit tot een
miljardenindustrie. Elke tandarts komt ongetwijfeld in aanraking met
de toenemende vraag naar mooiere tanden. Het is zelfs zo dat 43% van
de Europeanen boven de 30 jaar ontevreden is over zijn huidig gebit.
Een ondernemende tandarts vraagt zich dan ook af hoe zijn praktijk
deze groei als mogelijkheid kan benaderen.
Met een dergelijk gegeven zit er elke dag wel een patiënt in de
wachtruimte die op zoek is naar een behandeling die uw prak-
tijk aanbiedt. De vraag die SmileMe stelt, en ook meteen oplost,
is hoe ervoor te zorgen dat uw praktijk deze patiënt benadert
én de beste oplossing biedt. Een groot deel van deze patiënten
weet namelijk niet dat u dergelijke behandelingen uitvoert of
vindt geen moment om het gesprek hierover aan te gaan.
SmileMe begeleidt de communicatie met patiënten rond
esthetische oplossingen en verhoogt uw behandelingsaccep
tatie door snelle simulaties en gerichte vragen.
Door proactief met patiënten te praten én hen aan de hand
van visuele tools uw oplossingen voor te leggen stijgt het
aantal esthetische cases in uw praktijk met gemiddeld 13%.
Christine Coullomb was een van de eerste assistentes die
werd opgeleid tot Smile Consulente. Intussen is zij onmisbaar
geworden in de praktijk en spreekt zij dagelijks met patiënten
over de mogelijkheden van een nieuwe glimlach. In het
volgend interview deelt zij haar ervaring met ons.